Inhoud fase 3
Fase 3 bestaat uit de volgende onderwerpen:
- Kernboodschap
- Mijn merk
- Bedrijfsnaam
- Logo
- Slogan
- Visitekaartje
- Offline communicatie
- Online communicatie
- Mijn boodschap
- Verkoopkanalen
- Netwerken
- Verkoopgesprekken
- Klantrelaties
- Reflectie
- Business Model You
Waarom besta jij als bedrijf en wat wil je uitstralen? Als je dit weet, ontwerp je een huisstijl dat past bij jouw merk. Je kiest via welke offline en online kanalen je met je klanten communiceert en welke informatie je op welke manier via die kanalen verspreidt.
Vervolgens maak je de overstap naar verkoop; via welke kanalen kunnen jouw klanten je product of dienst kopen? Klanten werven gebeurt vaak via via, je ontdekt de kracht van netwerken. Ook leer je hoe je omgaat met nieuwe klanten; mensen die je nog niet kent.
Ten slotte zijn tevreden en betrokken klanten heel belangrijk. Hoe zorg je dat je je bestaande klant behoudt en dat zij ambassadeur worden?
Je reflecteert op fase 3 en ontdekt wat jij leuk vindt en goed kan en je werkt aan je Business Model You.
Leerdoelen
De volgende leerdoelen staan bij deze fase centraal:
- Je formuleert de kernboodschap van jouw bedrijf.
- Je bepaalt wat jij wil uitstralen met je bedrijf.
- Je vertaalt je merk in een huisstijl.
- Je kiest communicatiekanalen die passen bij je doelgroep.
- Je leert wat storytelling en contentmarketing en past dit toe voor jouw bedrijf.
- Je bepaald op welke informatie jij op welke manier communiceert via je communicatiekanalen.
- Je leert wat verkoopkanalen zijn en kiest jouw verkoopkanalen.
- Je leert de kracht van netwerken kennen.
- Je leert een overtuigende pitch over je bedrijf geven.
- Je leert hoe je met je klant in gesprek gaat.
- Je leert hoe je een goede relatie met je bestaande klant opbouwt.
- Je ontdekt wat jij leuk vindt en goed kan m.b.t. communicatie & verkoop.
- Je ontdekt wat je niet zo leuk en moeilijk vindt m.b.t. communicatie & verkoop en hoe je hiermee omgaat.
- Je vult je Business Model You aan en presenteert hem.