Creatieve jonge ondernemers presenteren bedrijfsideeën in Disney-bioscoop

juniorcompany_jongondernemen_disney_creativitychallenge.JPG 09:47

Hoofddorp, 28 maart 2017 – Uitgenodigd voor een exclusieve challenge op het hoofdkantoor van The Walt Disney Company Nederland in Hoofddorp. Voor zes junior companies van Cals College en Comenius College werd dit sprookje werkelijkheid. Hoe koppel je jouw eigen bedrijfsidee aan een Disney-thema? De teams presenteerden hun ideeën voor een Disney-jury in de bioscoop op de negentiende etage.

In één middag een creatieve draai aan jouw bestaande bedrijfsplan geven. Zes companies van Cals College en Comenius College deden dit op het inspirerende hoofdkantoor van Disney Nederland. Marit Stubbé trapte de dag af met een workshop Marketing. Hoe gaat dat er aan toe bij Disney en waar moet je rekening mee houden met jouw bedrijfsidee? Jelle Vermeijden gaf een presentatie over Licensing. Voor velen een onbekend en ongrijpbaar begrip. Disney is overal te zien. Hoe doen ze dat?!

Dreamcaptains

Elke company werd ondersteund door zijn eigen Dreamcaptain vanuit Disney. Deze vrijwilligers brainstormden met de junior companies om tot het meest creatieve idee te komen. De Dreamcaptains zorgden ervoor dat de companies drie MVO thema’s van Disney in het vizier hielden: iets goeds doen voor je gezondheid (Healthy Living), iets goeds doen voor een ander (Strengthen Communities) en iets goeds doen voor de natuur (Conserve Nature).

Jong Ondernemen en Disney stimuleren creatief ondernemerschap

Disney ondersteunt kinderen en jongeren bij het ontwikkelen van hun kritisch denkvermogen door gebruik te maken van de kracht van creativiteit. “Als entertainmentbedrijf en verhalenverteller prikkelt Disney de verbeelding van kinderen en jongeren over de hele wereld en heeft daardoor een rol gekregen in het stimuleren van creatieve denkvaardigheden van de volgende generatie vernieuwers en ondernemers!” aldus Cathalijn Snijders, Corporate Citizenship Manager bij Disney Nederland.

Creativiteit is onmisbaar in elke ondernemer. Hoewel Disney onder andere bekend staat om haar films en televisieprogramma's en de presentaties plaatsvonden in een bioscoopzaal, mochten de teams geen gebruik maken van audiovisuele media. Dus? Geen beeldschermen! Op de meest creatieve manieren konden de companies toch beeld gebruiken tijdens hun presentaties. De teams deden toneelstukken, gebruikten tekeningen en beplakten zelfs glas.

En de winnaar is...

Iedereen! Het doel van de challenge was om de companies een geweldige ervaring mee te geven en naar huis te laten gaan met ideeën en tips waar ze de komende weken, maanden en jaren nog iets aan hebben. Twee uur lang sparren met een Disney-medewerker zorgt voor nieuwe, creatieve en innovatieve ideeën.

Ghislaine en Yfke van CoverUp J.C. delen hun ervaring: “We wisten dat ons idee maatschappelijk verantwoord was, maar door de thema’s van Disney zijn we er nog dieper op ingegaan met onze Dreamcaptain Ilse Sippekamp. We zijn meer bewust geworden van de manier waarop wij maatschappelijk verantwoord ondernemen!”. CoverUp J.C. werd door de jury uitgeroepen tot de winnaar van de Disney Creativity Challenge en kreeg bioscoopkaartjes voor de nieuwe Disney-film Beauty and the Beast. Alle leerlingen gingen naar huis met een verbeterd bedrijfsidee en als extra een goedgevulde Disney goodiebag!

« Terug