Tweede plaats voor Nederlands team in Internationale Finale van Social Innovation Relay

The Green Socials SIR2017.jpg 13:44

De dag begon al vroeg voor Gino, Jimi en Willemijn van The Green Socials op 21 juni. Op het kantoor van NN Group in Den Haag namen zij het op tegen negen andere landen tijdens de online Internationale finale van de Social Innovation Relay.

The Green Socials wonnen de eerste prijs tijdens de Nationale finale van de Social Innovation Relay op 12 mei en mochten Nederland daarom vertegenwoordigen in de Internationale finale. Hun idee, Steady Herz, is een  geluiddempende koptelefoon waarbij de docent door een microfoontje praat en dit alleen de slechthorende ter oren komt. De verbinding tussen het microfoontje en de koptelefoon werkt via een app. Op deze manier maakt Steady Herz regulier onderwijs voor slechthorenden mogelijk! 

Voor de Internationale Finale werd er een verbinding opgezet tussen tien landen, waaronder bijvoorbeeld Bulgarije, Japan en Singapore. Via een videoverbinding ware alle teams en juryleden met elkaar verbonden. De tien teams presenteerden om de beurt hun plan, waarna een internationale jury hen nog enkele vragen stelde. De teams bleven de rest van de dag in spanning, want de uitslag volgde pas de volgende dag!

V-tech uit Roemenië eindigde op de derde plaats met hun idee Greenlight. Dit is een straatlantaarn die de lucht zuivert en die deze vuile lucht als brandstof gebruikt voor de verlichting. De tweede plaats was voor het Nederlandse team The Green Socials. De jury was erg onder de indruk en helpt het team graag verder met hun bedrijfsidee 

De eerste prijs is voor Chaleur uit Singapore. Zij hebben het platform, INTuition bedacht. Op het platform kunnen studenten gratis academische ondersteuning krijgen van andere studenten. Elke student, ongeacht financiële achtergrond kan op deze manier de benodigde hulp krijgen en excelleren op school! 


Social
 Innovation Relay 
Een wedstrijd waarbij jongeren een sociaal innovatief idee bedenken om een maatschappelijk probleem op te lossen: dat is waar het om gaat bij Social Innovation Relay (SIR). Het project is in Nederland opgezet door Jong Ondernemen in samenwerking met NN Group. In 2016-2017 namen ruim 1.100 leerlingen uit Nederland deel aan dit project. 

De leerlingen – afkomstig uit het voortgezet onderwijs - werden via een casus uitgedaagd na te denken over een bestaand sociaal innovatief idee en de doelgroep die daarmee gebaat is. Vervolgens hebben de leerlingen een eigen sociaal innovatief idee bedacht en, met behulp van begeleiders vanuit NN, uitgewerkt. Dankzij de inzet van vrijwilligers bij het doceren van de casussen, het begeleiden van de teams en het beoordelen van de plannen worden leerlingen al op jonge leeftijd geïnspireerd om een betere wereld te creëren. 

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door NN Group. 

« Terug