Disney marketingexperts helpen junior companies

IMG_2394@0,5x.jpg 15:34

Hoofddorp, 14 februari – Op deze dag deden zes junior companies van het Calvijn, Comenius en Cals College mee met de Creativity Challenge van The Walt Disney Company en Jong Ondernemen. Doel van de dag: het verder uitwerken van de marketingplannen van de companies met de hulp van Disney Dream Captains. Het winnende team Just In Case van het Cals College deelt hun ervaring.

De teams werden welkom geheten op het hoofdkantoor van Disney in Hoofddorp. “Vooraf wisten we niet zo goed wat we moesten verwachten maar we zijn er echt super enthousiast over. Ten eerste de locatie was heel gaaf. Het idee dat je op de 19e verdieping van zo’n groot bedrijf bezig bent met je eigen onderneming gaf echt een kick’’, aldus het team. De dag begon met een voorstelpitch van de zes deelnemende companies. Elk van hen kreeg 3 minuten de tijd om hun bedrijf en hun marketingplan te presenteren. Na de pitches werd elk team gekoppeld aan een medewerker van Disney, de zogenaamde Disney Dream Captain. Geheel in het thema van Valentijnsdag, werd er snel kennis gemaakt door middel van een speeddate.

Na een workshop over marketing van Ingrid Timmer, gingen de teams aan de slag. De teams hebben hun marketingplan samen met hun Disney Dream Captain verder uitgewerkt. In twee uur tijd hebben ze het 4P-model ingevuld en een pitch voorbereid. “Onze dreamcaptain Ewa heeft ons super goed geholpen. We hadden al veel ideeën over ons marketingplan maar wisten nog niet goed hoe we dit moesten aanpakken. Door deze dag is dat helemaal gelukt."

Vervolgens had elk team de taak om hun uitkomsten te presenteren. De eindpitches van de junior companies vonden plaats in de hoogste bioscoop van Nederland, op de 19e verdieping van het Disney kantoor. Alsof dat al niet spannend genoeg is, werden de pitches ook nog eens beoordeeld door een jury van Disney. Team Just in Case werd uiteindelijk gekozen als winnaar van de challenge. ‘’Toen we allemaal gingen presenteren moesten we ook nog eens als eerste. Het was best spannend om zo voor een grote groep je product te presenteren. Dat we uiteindelijk gewonnen hebben, vinden we echt heel gaaf en een eer. We gaan veel doen met de tips van de jury en Ewa. Kortom het was hele leuke en leerzame ervaring.”

Het doel van de challenge was om alle companies een geweldige ervaring mee te geven en naar huis te laten gaan met ideeën en tips waar ze de komende weken, maanden en jaren nog iets aan hebben. Alle leerlingen gingen naar huis met een verbeterd marketingplan en als extra een goedgevulde Disney goodiebag!

« Terug