Overzicht fase 7

Overzicht fase 7

- Deze pagina is niet zichtbaar voor studenten - 

Dit is de zevende fase van Student Company. De studenten promoten hun product en werven zoveel mogelijk klanten. 

Leerdoel fase 7: De student bereikt een zo groot mogelijke groep met de marketing. 

Over fase 7

Onder 'downloads' vind je een powerpointpresentatie. Deze kun je gebruiken bij het aanbieden van fase 7. Je vindt daar ook een werkblad, de studenten printen deze of gebruiken de digitaal invulbare versie. De onderwerpen van fase 7 vind je in de linkerkolom. Lees de informatie en laat de studenten de opdrachten uitvoeren. Een overzicht van fase 7: 

  • Samenwerken - de studenten zetten hun netwerk in bij de promotie van hun bedrijf. Ze vertellen het verhaal van hun bedrijf en vragen hun netwerk dit verhaal weer binnen hun netwerk te verspreiden. 
  • Communicatiekanalen - studenten kiezen welke communicatiekanalen ze inzetten om met klanten te communiceren en met welk doel ze dat doen.
  • Een eigen website - studenten kunnen een eigen website maken. Ze leren hoe ze een website opbouwen en hoe je zorgt voor veel bezoekers. 
  • Social media - tegenwoordig zijn sociale media niet meer weg te denken uit de samenleving. De studenten zetten ook sociale media in. Ze kiezen welke media ze gebruiken en hoe ze het inzetten. 
  • Storytelling - het vertellen van een goed verhaal is tegenwoordig belangrijker dan een verkoopverhaal. De studenten leren wat storytelling is en schrijven hun verhaal. 
  • Contentmarketing - marketing in de vorm van relevante inhoud. Studenten leren wat het is en maken een communicatie-uiting met behulp van content en verspreiden deze.