Jong Ondernemen 2010-2015

2010-2011 Huibert Goedegebure

Al een aantal jaren was Huibert Goedegebure aandeelhouder van Student Companies op zijn school, het Hoornbeeck College. Toen hij in 2010 de mogelijkheid kreeg om zelf een company op te richten, meldde hij zich meteen met een aantal studenten aan. Het team koos voor een dienst, want het wilde zich onderscheiden van de rest. Uiteindelijk richtten de studenten het bedrijf Trainews op. En het toffe is: dit bedrijf bestaat nog steeds!

2011-2012 Merel Poppeliers

In het schooljaar 2011-2012 deed Merel Poppeliers in groep 8 mee aan het project Pop-up Store. Samen met haar klasgenoten begon ze een bedrijfje en verkocht ze Fairtrade muffinmixen. Voor de toen nog 11-jarige Merel was het een groot avontuur. “Na Pop-up Store dacht ik: ik wil geen bijbaantje, ik wil ondernemer worden!”

Merel Poppeliers deed mee aan Pop-up store

2012-2013 Raymond Peters

‘Gewoon doen’, dat is tip van Raymond Peters (1995). In het schooljaar 2012-2013 deed hij mee aan Student Company en richtte met vier anderen het bedrijf Fruitfiguurtje op. Ze riepen onderling altijd, ‘Beter ach ja, dan wat als’. Hij maakte met één iemand een doorstart. Ze gingen er helemaal voor, maar na zo'n 2 jaar werd toch de stekker eruit getrokken. “Op wat prototypes na is ons daadwerkelijke product er nooit gekomen.”

2013-2014 Joep Smolders

Een bezoekje aan de landelijke finale van Student Company van het Jaar was voor Joep Smolders genoeg. Dit wil ik ook, dacht hij meteen. Zo gezegd, zo gedaan. In het schooljaar 2013-2014 deed Joep vanuit zijn het Rijn IJssel in Nijmegen mee aan het programma Student Company van stichting Jong Ondernemen. En met succes, nou beter gezegd, met een heel groot succes!

Joep Smolders deed mee aan Student Company van Jong Ondernemen.

2014-2015 Baham Atval Omar

Volhouden, dat is het woord dat de Student Company tijd van Baham Atval Omar het beste omschrijft. In het schooljaar 2014-2015 deed hij mee aan het project van stichting Jong Ondernemen. Samen met vier andere studenten richtte Baham het bedrijf Dubbel Check op. Ze bedachten een roze tandpasta die na het poetsen de plekken laat zien waar tandplak zit. “Dan gaan ineens marketingstudenten een tandpasta ontwikkelen, dat was wel pittig!”