Home » Nieuws » Leerlingen gaat op speeddate met Disney

Leerlingen gaat op speeddate met Disney

3 april 2019
Categorie: Nieuws
Datum: 3 april 2019

Het is een droom van elk kind: op bezoek gaan bij Disney. Die droom kwam voor acht Junior Companies op 27 maart uit. Zij bezochten het hoofdkantoor van Disney Nederland in Hoofddorp. Deze dag kregen de leerlingen van het Cals College, Wolfert Lyceum, Veenlanden College, Rodenborch-College, Jacobus Fruytier en Onze Lieve Vrouwelyceum hulp van medewerkers van Disney bij het aanscherpen van hun bedrijfsplannen. Alle companies staan in de finale en maken kans op de titel Junior Company van het Jaar 2019. Een mooi moment om de concurrentie te peilen en de laatste zaken uit te werken zo vlak voor de finale.

Zodra je op de negentiende verdieping het kantoor van Disney Nederland binnenloopt, voel je je meteen weer kind. Overal waar je kijkt, zie je Disney-figuren. Van een mega Winnie the Pooh tot een beeld van Jack Sparrow en van een prachtige prinsessenjurk tot een grote Mickey Mouse. “Spannend, ik weet niet zo goed wat we vandaag kunnen verwachten”, zegt Meike van Junior Company Blijbaantje. Ook de andere leerlingen kijken vol spanning om zich heen. Na wat drinken en een stukje heerlijk bananenbrood wordt iedereen naar de hoogste bioscoop van Nederland geroepen die op de negentiende verdieping in het Disney kantoor zit. Hier houden Lotte van Rijen van Jong Ondernemen en Cathalijn Snijders van Disney Nederland een kort welkomstpraatje. Daarna is het de beurt aan de acht Junior Companies. Elke company houdt een pitch van maximaal 3 minuten. De medewerkers van Disney, ook wel Disney Dream Captains genoemd, schrijven ijverig mee, want ze willen iedereen zo goed mogelijk helpen.

Leerlingen klaar, daten maar

Na de pitches is het tijd voor de speeddates. Er zijn vier ruimtes waar de companies 20 minuten in gesprek gaan met de Disney Dream Captains. De leerlingen krijgen hulp op het gebied van retail, finance, marketing en communicatie. Ze mogen al hun vragen stellen. Junior Company BoodschappenBezorgdienst, een bezorgdienst voor ouderen, heeft net een goed gesprek gehad met de marketingexperts. “We hebben veel bruikbare tips gekregen. We focussen ons nu met onze marketing op ouderen, maar het is juist slim om ons te richten op de jongere doelgroep. Denk aan: mantelzorgers en familie. Ouderen bereiken we niet goed, maar familie bijvoorbeeld wel”, legt Thomas de Mol enthousiast uit. Ook de dames van Blijbaantje, een vacaturesite voor jongeren die nog op school zitten, hebben veel bruikbare tips gekregen van de Disney Dream Captains. “Leuk om met alle verschillende afdelingen te praten. We hebben binnenkort een interview voor tv. We hebben besproken hoe we dit het beste aan kunnen pakken. Maar ook hoe we ons product aantrekkelijk maken voor de doelgroep. Deze dag is waardevol, we krijgen nieuwe input en frisse energie.”

Top dag

De dag wordt afgesloten in de bioscoopzaal. Alle leerlingen, docenten en Disney-medewerkers zitten er met een grote lach op hun gezicht. Cathalijn: “Het was een top dag. Heel knap dat jullie overal over nagedacht hebben. Jullie hebben ons uitgedaagd om actief mee te denken. We hopen dat we veel bij hebben kunnen dragen en dat we binnenkort al jullie companies in de krant of bij Koffietijd zien.” En natuurlijk heeft Disney ook nog een bijpassend bedankje voor deze mooie dag: een ticket voor de nieuwe film Dumbo.

Informatie

Categorie: Nieuws
Datum: 3 april 2019

Misschien vind je dit ook leuk om te lezen

Delen

Deel dit bericht met je vrienden!