Zes finalisten van onze competitie Student Company van het Jaar 2019 kwamen op vrijdag 24 mei bijeen voor de AT&T Agility Challenge. Tijdens deze challenge kregen ze de opdracht om een andere Student Company te adviseren hoe ze hun bedrijf kunnen verbeteren. Uiteindelijk voerde Social Knitwork de opdracht het beste uit en ging met de prijs naar huis. Gefeliciteerd!
De challenge draaide om agility. Ieder team kreeg bij binnenkomst een mentor en ‘war room’ toebedeeld. Aan hen de taak om een andere Student Company te adviseren wat ze kunnen verbeteren. Aan het einde van de dag mochten ze deze bevindingen presenteren voor een ‘investeringsfonds’ voor een fictief bedrag van 100.000 euro. Het was dus ook erg belangrijk om zo exact mogelijk aan te geven wat je met dit geld ging doen.
Pitch-training
Gelukkig konden de studenten de dag rustig beginnen, want AT&T begon met een introductie over het bedrijf. Hierna stond er een uitgebreide (werk)lunch klaar. Studenten kregen tijdens de lunch de kans om hun mentor beter te leren kennen om zo optimaal van elkaars krachten gebruik te kunnen maken. Na een echte pitch-training van AT&T University expert Philip Purkett via een Teleconference-room waren de studenten klaar om aan de challenge te beginnen en de pitch vorm te geven. Even een paar uur hard zwoegen met natuurlijk wat (energie)snacks bij de hand!
Winnaar
De challenge eindigde met een presentatie en strenge juryondervraging. Uiteindelijk kon er maar één team met de winst naar huis. And the winner is… Social Knitwork. Het team won een bioscooppakket. Zij hadden het allerbeste uitgelegd wat Student Company CyClean kon doen om het product breder in de markt te zetten en deden dit met een charismatische en overtuigende pitch.
AT&T
Via het Aspire Mentoring programma ondersteunt AT&T de ontwikkeling van jongeren. In Nederland doet de organisatie dat in samenwerking met Jong Ondernemen.