Start-up event

Honderden leerlingen en studenten staan te popelen om een jaar lang te ondernemen en starten met Junior- en Student Company. Tijdens het Start-up event werden jongeren en docenten geïnformeerd en geïnspireerd door onder anderen AT&T, CCV Shop en Wolters Kluwer. Door middel van workshops werden de jongeren in één middag klaargestoomd voor hun ondernemersjaar. Wat staat de kersverse ondernemers te wachten? Vijf alumni van Jong Ondernemen vertellen over hun ervaringen en leermomenten tijdens het programma. 

Benieuwd hoe het er tijdens dé kick-off van het jaar aan toe gaat?

Bekijk de foto's op onze Facebookpagina!

Een impressie: vlogs Start-up event 2016

Hoe zag het programma van Start-up event 2017 eruit?

Programma leerlingen/studenten

  • Design Thinking (Praat-Paal)
  • Hoe start ik een webwinkel? (CCV Shop)
  • Boekhouden (Wolters Kluwer)
  • Duurzaam ondernemen (Sustainable Marketing)
  • Onderhandelen doe je zo! (AT&T) 
  • Vertrouwen bouwen (H+K Strategies)
  • Start je ondernemening (Kamer van Koophandel)
  • Productbescherming (BOIP & Octrooicentrum RVO)
  • Creatief denken (Hyper Island)

Plenair docentenprogramma

  • Update ontwikkeling Jong Ondernemen (Joyce Rommelaar)
  • Update programma's Junior Company en Student Company (Anneloes Krom)
  • Toelichting Programmatraining Docenten (Evelyn Schoe)
  • Uitleg online boekhouden (Wolters Kluwer)
  • Merkenrecht & octrooien (BBIE & RVO)
  • Online onderhandelen (CCV Shop)
  • De ondernemende docent (Danny Verdonk)
  • Implementatie programma (Gert Breddels)
  • Volgen van een werksessie

Nieuws

Ondernemertje spelen in de klas blijkt nog 'keihard werken' | Volkskrant

header_volkskrant.jpgwoensdag 06 december 2017 09:15 'Hier leren we vaardigheden, zoals bedrijven bellen. Zo gaat het in het echte leven, dat leer je niet in de wiskundeles' ARTIKEL - Hoe laat je jongeren warmlopen voor het runnen van een eigen ... lees verder

Grote investering in Stichting Jong Ondernemen brengt ondernemerschap dichter bij kansarme jongeren

RUT_233421klein.jpgvrijdag 17 november 2017 10:48 Stichting Jong Ondernemen en de Coca-Cola Foundation gaan de komende drie jaar meer dan een half miljoen euro steken in het stimuleren van ondernemerschap onder middelbare scholieren in kansarme omgevingen. Jong Ondernemen is de grootste organisatie in Nederland die ondernemerschap onderwijs verzorgt voor scholieren en studenten. Met de investering die de Coca-Cola Foundation doet kan de stichting belangrijke stappen zetten naar haar doelstelling om per jaar 250.000 jongeren kennis te laten maken met ondernemerschap. Het geld wordt geïnvesteerd in het programma Junior Company van Jong Ondernemen, dat erop is gericht scholieren van 15 tot 17 jaar een jaar lang een eigen bedrijfje te laten runnen. lees verder